New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)

Mesele Sadece Oyun Değil #1: WorkNplay Nedir? Neden Kurumsal Bir Oyun Tasarladık?

24
Oca 2019

The Game for Big Kids olarak açıldığımız 2011 yılından bu yana toplantı, lansman, özel gün kutlamaları ve şirket partileri gibi kurumsal ve bireysel pek çok etkinliğe ev sahipliği yaptık. Önümüzdeki günlerdeyse, yüzlerce şirket etkinliğinden edindiğimiz 8 yıllık tecrübemizin ürünü olan workNplay konseptini sizlere sunacağız. Yine ayrıca bu yıl içerisinde ilkini benim başlattığım “Mesele Sadece Oyun Değil” sektörel yazı dizisini de buradan takip edebileceksiniz. Alanında değerli yöneticilerin yazılarının yer alacağı bu köşemizde önümüzdeki ay, Asus Open Platform Marketing Manager – Turkey yöneticisi Laila Gamal Kulan oyun sektörüne dair değerlendirmeleriyle aramızda olacak.

WORKNPLAY NEDİR? NEDEN KURUMSAL BİR OYUN TASARLADIK?

Günümüzde firmaların istihdam ettiği çalışanların neredeyse yarısı “y kuşağı”. Y kuşağı, x kuşağı gibi çalışmak için yaşamak yerine yaşamak için çalışıyor ama bunu yaparken de gününün büyük bölümünü geçirdiği iş ortamında mutlu olmak istiyor. Yeri geldiğinde kuralları esnetebildiği, kendini değerli hissettiği, orada olmaktan keyif duyduğu, yönetici ve işverenleriyle açık ve doğrudan iletişim kurabildiği, rahat ve konforlu bir çalışma ortamı arzuluyor.

Okullarını bitirip iş hayatına atılmış bu gençler çalışma saatleri gibi katı kuralların bağlayıcılığına değil, işi zamanında ve tam teslim etmenin doğruluğuna inanıyor. Ayrıca kurumunuzun istihdam oranında yüksek paya sahip bu kuşak; sosyalleşme alanları olan happy hour, motivasyon etkinlikleri ve kulüp görüşmeleri gibi aktivitelerle gün içerisinde yaşadıkları stresi atmak istiyor. Saydığımız bu özellikler, X kuşağı için önem arz etmezken; Y kuşağının kurumlarına bağlılık oranını, hatta iş tercihlerini bile etkiliyor. Farklı beğenileri ve algı aralıkları olan bu iki grubu bir arada tutmak, doğru iletişimi kurmalarını ve aynı hedef etrafında birleşmiş ekipler olmalarını sağlamak ise başlı başına ayrı bir uzmanlık alanı gerektiriyor.

Buna çözüm olarak şirketler, gerçekleştirilen kurum dışı toplantılarına ilave olarak şirket motivasyon etkinliklerine de önem vermeye başladı. İK’lar artık ayda 1 gerçekleştirilen sıradanlaşmış happy hour’lar yerine, çalışanların birbiriyle daha rahat iletişime geçtiği, daha fazla aktivite içeren ve geri dönüşlerin klasik motivasyon etkinliklerine nazaran daha ölçümlenebilir olduğu kurumsal iletişim aktivitelerini tercih ediyor.

ÇALIŞAN İLETİŞİMİNİN OLDUĞU BİR AKTİVİTE MODELİ NASIL SAĞLANABİLİR?

Ağırlıklı olarak Y kuşağı profiliyle çalışıyor, hatta Z kuşağını da stajyer olarak yavaş yavaş kadrolarınıza eklemeye başlıyor olabilirsiniz. Devamlı ellerinde mobil cihazlarla her anı online olarak yaşayan bu iki kuşağı değiştirilemez şirket kurallarıyla kontrol altında tutmak yerine, sizler de aynı paralellikte online olmalı ve onların ihtiyaçlarına aynı hızda geri dönüş yapabilen, yeni bir şirket kültürü yaratabilirsiniz. Örneğin, şirketiniz ya da ekibiniz özelinde kurulacak Whatsapp grupları ile günlük iş dağılımlarınızı konuşabilir ve iletişiminizi bu gruplar üzerinden sürdürebilirsiniz. Aynı şekilde şirketinizin çalışan profiliyle doğru orantılı etkinlik seçimleri yaparak çalışanlarınızın gerçekten motive olmasını sağlayabilir hatta organizasyon aşamasında onların da fikirlerini alabilirsiniz.

İLETİŞİM PROBLEMLERİNE BİZİM ÇÖZÜMÜMÜZSE: WHO IS THE SPY

Oluşturduğumuz oyun kurgusu içerisinde, çalışanlarınızı şirket ortamından farklı bir ortamda bir araya getiriyoruz. Kurduğumuz bu doğal iletişim ortamında kişiler arasındaki kopuklukları gideriyor ve ekip arkadaşlarının birbirlerini daha iyi tanımasını sağlıyoruz.

Kadro değişimleri, eski ve yeni personeller arasındaki mesafe ve genellikle empati eksikliğinden kaynaklı her şirkette olabilecek bu sorunları, oyun etrafında şekillenen problemlerle gidermelerini ve yaratılan sorunlara ortak çözümler bulmasını sağlıyoruz. Artı olarak keyif almalarını ve kalıcı bir ekip birlikteliği ile motive bir şekilde buradan ayrılmalarını hedefliyoruz. Çünkü oyunun gücüne inanıyor ve en iyi öğrenme yollarından birinin oyun olduğunu biliyoruz.

 

The Game for Big Kids İşletme Müdürü

Gökhan Sardoğan

Etiketler:

    Benzer Yazılar