New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)

Lansman Nedir?

12
Mar 2019

Lansman:

Ürün, hizmet ya da projelerin tanıtımını yapmak amacıyla gerçekleştirilen etkinliklere lansman denir.

Bir lansmanın sorunsuz geçmesi için haftalar hatta aylar öncesinden hazırlık yapmak ve her şeyi eksiksiz olarak planlamak gerekir.

Lansman Ön Hazırlık Süreci:

Lansmanın organizasyonel yapısını planlamadan önce hedef kitle belirlenmelidir. Lansmanı yapılacak ürün ya da hizmet “kimlere hitap ediyor”, “potansiyel müşterileri kimler” üzerine detaylı bir araştırma yaptıktan sonra lansmanın yapılacağı yere karar verilir. Lansman yeri, konsepti ve mottosu belirlenen hedef kitlenin ilgisini çekebilecek, ürün ya da hizmetle bağdaşacak bir yapıda olmalıdır. Lansman mekanına karar verirken; tarih, misafirlerin ulaşımı ve katılımcı sayısı dikkate alınmalıdır.

Lansman Duyuru Süreci:

Lansmanın başarıya ulaşması için hazırlıklar kadar önemli olan bir diğer süreç ise duyurudur. Lansmanın davet edilmek istenen kişilere duyurulması için hem mail hem sosyal medya hesapları hem de web sitesi üzerinden duyurularının yapılması, lansmanla ilgili bir basın bülteninin hazırlanması ve hatırlatmalar yapılması şarttır. Ayrıca ilgili gazete, dergi ve bloglara da lansman daveti gönderilmelidir. Ayrıca firmanın lansman için ayırdığı bütçeye göre broşür, billboard reklamları ve araç giydirmeler de yapılarak daha geniş kitlelere duyuru yapılabilir.

Lansman Fiyatı:

Özelllikle konut ve otomotiv sektöründe lansman denilince akla ilk fiyat avantajı gelmektedir. Daha fazla kişi tarafından satın alınmasını sağlamak ve daha fazla kişinin dikkatini çekmek için ürünler uygun fiyatlı olarak müşteriye sunulur.

Lansman Sunumu:

Lansmanı yapılacak ürünün ya da hizmetin anlaşılabilir şekilde anlatıldığı, dikkat çekici bir sunum hazırlanmalıdır. Sunum hazırlanırken dikkat çekici görsellere, videolara ve müziklere yer vermek ürünün ya da hizmetin akılda kalıcılığını artırır.

Lansman Kiti:

Lansmana katılacak olan kişilere; program akışı, basın bülteni, verilebiliyorsa ürünün bir numunesi ve markayı yansıtacak minik hediyeler verilebilir.

Lansman Sonrası Değerlendirme:

Lansman sonrasında, elde edilen verilerle lansman başarısı ölçülebilmekteedir. Lansmana kaç kişinin katıldığı, kaç farklı mecradan duyuruların yapıldığı, basın ve misafirler tarafından alınan geri dönüşler ve misafirlerin ürün ya da hizmete yaklaşımları gelecek dönem stratejilerini belirlemede önemlidir. Yüzde yüz başarı sağlanamasa bile elde edilen bu verilerle nerelerde terslikler olduğunu analiz edilebilir ve gelecek dönem planları bu doğrultuda belirlenebilirsiniz.

The Game’de Lansman:

The Game for Big Kids, hem bireysel hem de kurumsal misafirlerine hizmet veren dijital bir etkinlik merkezidir. Sizler de lansmanınızı birbirinden farklı oyun alanlarına sahip 1500 metrekarelik geniş bir alan içerisinde, misafirlerinizin hem kendi araçları hem de toplu taşıma araçları ile kolaylıkla ulaşabileceği bir konumda ve Point Hotel Barbaros güvencesiyle gerçekleştirebilirsiniz. Lansmanınızın konseptini kendiniz belirleyeceğiniz gibi, oturma düzeninize de kendiniz karar verebilirsiniz. Deneyimli saha ekibimiz etkinliğinizin sorunsuz geçmesinin sağlanmasının yanı sıra deneyim alanlarınızın kurulumu ve branding çalışmalarınızın konumlandırılması noktasında da sizlere destek olacaktır. Daha önce The Game for Big Kids’de etkinlik yapan önemli markalardan bazıları ise: Turkcell, Boyner Group, Turk Telekom, Asus, Eczacıbaşı,  Decathlon, Siemens, The Body Shop, RedBull, Pepsi, Algida…

Etiketler:

    Benzer Yazılar